Kierownik Miejsko - Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Mirosławcu
ogłasza nabór
na stanowisko ASYSTENTA RODZINY
w ramach „ Programu asystent rodziny i koordynator rodzinnej pieczy zastępczej na 2014”
Forma zatrudnienia:
umowa zlecenia ( równoważna czasowo pełnemu etatowi, tj. 40 godzin tygodniowo), od 15 kwietnia 2014 r. do 31 grudnia 2014 r.,
miejsce pracy: Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Mirosławcu, miejsce zamieszkania rodziny lub w miejsce wskazane przez rodzinę, w czasie pomiędzy godz. 8.00 a 22.00 każdego dnia tygodnia.
Wymagania niezbędne:
obywatelstwo polskie,
wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie, lub praca socjalna
lub
wykształcenie wyższe w dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentowany co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy określony przez Ministra właściwego do spraw rodziny
lub
średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentowany co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną,
nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona,
wypełniania obowiązek alimentacyjny - w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego,
nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,
pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku,
nieposzlakowana opinia.
Wymagania dodatkowe:
znajomość przepisów ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej ( Dz.U. Nr 149, poz. 887 z późn. zm. ),
umiejętność prowadzenia pracy z klientem, w szczególności z klientem trudnym,
samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy,
wysoka kultura osobista,
dyspozycyjność, samodzielność, kreatywność, umiejętność pracy w zespole,
biegła obsługa komputera i pakietu MS Office,
umiejętność redagowania pism,
prawo jazdy kat. B,
doświadczenie w pracy na stanowisku asystenta rodziny.
Zakres wykonywania zadań
opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym,
opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej,
udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego,
udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych, psychologicznych i wychowawczych z dziećmi,
wspieranie aktywności społecznej rodzin,
motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych,
udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej,
motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych,
udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych,
podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin,
prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci,
prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną,
dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku, i przekazywanie tej oceny Kierownikowi Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Mirosławcu,
monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną,
sporządzanie na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach,
współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się działaniach na rzecz dziecka i rodziny,
współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą, o których mowa w art.9a ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie ( Dz.U. Nr 180, poz.1493 z późn. zm. ) lub innych podmiotów, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna się za niezbędną,
obsługa programu „ Asystent rodziny”,
sporządzanie sprawozdawczości.
Wymagane dokumenty
życiorys (CV),
list motywacyjny,
kwestionariusz osoby ubiegającej się o pracę,
kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,
kserokopie dokumentów potwierdzających doświadczenie w pracy na stanowisku asystenta rodziny,
oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych i pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
oświadczenie o braku pozbawienia, ograniczenia lub zawieszenia władzy rodzicielskiej,
oświadczenie o wypełnianiu obowiązku alimentacyjnego – w przypadku gdy obowiązek w stosunku do kandydata wynika z tytułu egzekucyjnego,
oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na danym stanowisku,
przykładowy plan pracy z rodziną.
Termin i miejsce składania dokumentów:
Wymagane dokumenty należy składać osobiście w siedzibie Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Mirosławcu, ul. Polna 23 (pokój 107) lub przesłać pocztą na adres: ul. Polna 23, 78-650 Mirosławiec, w kopercie z dopiskiem „ Asystent rodziny ” w terminie do 10 kwietnia 2014 r. do godziny 1500 ( decyduje data wpływu do Ośrodka ).
Oferty niekompletne lub które zostaną złożone po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Dodatkowe informacje można uzyskać w siedzibie Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Mirosławcu lub pod numerem tel. 067 259 58 53 (wew. 25 ).
Informacja o wyniku naboru zostanie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Mirosławcu: mgopsmiroslawiec.bipstrona.pl oraz na tablicy ogłoszeń Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Mirosławcu, ul. Polna 23.
Kierownik
Miejsko-Gminnego
Ośrodka Pomocy Społecznej
Danuta Czerniawska
# | Nazwa pliku | Data dodania | Pobrano | |
---|---|---|---|---|
1 |
![]() |
ogloszenie_nabor_na_stanowisko_ASYSTENTA RODZINY.odt | 2014-04-02 10:33:54 | ![]() |
2 |
![]() |
oswiadczenie_o_stanie_zdrowia_kandydata.doc | 2014-04-02 10:27:50 | ![]() |
3 |
![]() |
kwestionariusz_osoby_ubiegajacej_sie_o_zatrudnienie.doc | 2014-04-02 10:27:50 | ![]() |
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Monika Kędzia | 02-04-2014 10:25:12 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | Danuta Czerniawska Kierownik Miejsko Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w M-cu | 02-04-2014 |
Ostatnia aktualizacja: | Monika Kędzia | 02-04-2014 10:33:54 |